اگر شما هم از کاربران فیسبوک باشید حتما تبلیغات مختلفی را در کناره های این سایت دیده اید و مطمئنا در گوشه هر تبلیغ علامت ضربدری را نیز دیده اید که با استفاده از آن میتوانید تبلیغات را از روی صفحه بردارید. اما تا کنون فکر کرده اید که این حذف تبلیغات برای چیست؟ آیا مدیران این شبکه اجتماعی از چشم و ابرو شما خوششان می آید که کلید حذف تبلیغات را در کنار هر تبلیغی قرار داده اند؟ من که با تحقیقاتی که انجام دادم اینطور فکر نمی کنم. حالا چرا؟؟؟
تبلیغات های مختلفی بر روی فیسبوک دیده میشه با دسته بندی های مختلف مثلا
در مورد لپتاپ، شرکت مخابراتی، غذا و رستوران، تیم های فوتبال و… . مطمئنا
این تبلیغات ها هر کدام قبل از قرار گرفتن بر روی سایت دسته بندی شده و
خیلی کارهای متفاوتی روی اونها انجام میشه. اما مهمترین کار در این بین
چیست؟
وقتی شما اقدام به حذف تبلیغات فیسبوک میکنید. این پیام به شما نشون داده
میشه: “شما این تبلیغ را پاک کردید. چرا از آن خوشتان نیامد؟” و سپس در
زیر آن چند گزینه مبنی بر اینکه چرا شما از آن تبلیغ خوشتان نیامد آمده
است که عبارتند از: “جالب نبود، گمراه کننده بود، مسائل جنسی، بر خلاف
نگرش های شما، توهین آمیز، تکراری، دیگر”.
در این بین ۵ مورد اول برای شناسایی رفتار شما از روی دسته بندی تبلیغات
است. گزینه ششم یعنی “تکراری” برای تایید این است که مشخص شود آیا شما
واقعا با گزینه ای که قبلا انتخاب کرده اید را تایید میکنید یا خیر. در
گزینه آخر نیز که شما دلیل حذف تبلیغ را خودتان مینویسید.
حال بیایید نگاهی به چند مورد از این تبلیغ ها بیندازیم.
—
چه چیزهایی از تبلیغ بالا استنباط می شود؟