تفریح و سرگرمی

لطفا قهقه نزنید!! و با تمام وجود از این همه تنوع لذت ببرید

تفریح و سرگرمی

لطفا قهقه نزنید!! و با تمام وجود از این همه تنوع لذت ببرید

گفتگو با تهیه کننده فوتبال لیگ برتر

 گفت‌وگو با تهیه‌کننده‌ «فوتبال برتر»: امیدواریم با راه‌اندازی شبکه‌ی ورزش مشکلات حل شود / مردم می‌دانند عادل فردوسی‌پور نمی‌تواند تمام مسابقات را گزارش کند

 

          

             

تهیه‌کننده برنامه‌ «فوتبال برتر» درباره بازخوردهای به دست آمده از تغییرات اعمال شده در سری جدید این برنامه، گفت: سال گذشته طی نظرسنجی که از مخاطبان انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که برنامه‌های ما باید با حضور تماشاگران تولید و پخش شوند.

مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: تغییرات ایجاد شده و اضافه ‌شدن آنالیز مسابقات، باعث شده این برنامه جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته باشد و مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مخاطبان از برنامه‌های ما در سری جدید راضی بودند. ما با توجه به شرایط فنی ایران، تغییراتی در برنامه ایجاد کردیم. مخاطبان برنامه هم شرایط و امکانات فنی را می‌دانند. ما مثل جام جهانی نمی‌توانیم با ۳۲ دوربین یک مسابقه را پوشش دهیم. با این وجود تنها با تغییرات ظاهری توانستیم رضایت مخاطبان را تا حدود زیادی جلب کنیم.

وی با اشاره به امکانات جدید مانند مونیتورهای لمسی در برنامه، تاکید کرد: کارشناسان برنامه باید خود را با شرایط جدید وفق دهند. در این سال‌ها تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده که اگر کسی طرز کار با رایانه و اینترنت را نداند، بی‌سواد محسوب می‌شود. به همین دلیل کارشناسان حداقل آگاهی را در مورد سیستم جدید دارند.

تهیه‌کننده برنامه‌ی «فوتبال برتر» افزود: کارکردن با سیستم‌های جدید برنامه آسان است و کارشناسان برنامه می‌توانند با صرف چند دقیقه وقت، قبل از شروع برنامه کار با نرم‌افزارها را بیاموزند. تقریبا هم کارشناسان کار با این نرم‌افزار‌ها و سیستم را یاد گرفته‌اند. فقط استفاده از برخی امکانات این سیستم مشکل‌تر است که تا به حال کسی از آنها استفاده نکرده، اما به مرور از این ویژگی‌ها هم استفاده خواهد شد.

مهدی هاشمی تاکید کرد: کارکردن با سیستم جدید به طور کلی برای همه‌ی کارشناسان امکان‌پذیر بوده، اما برخی در ساعت پخش برنامه دچار استرس شده و کلید اشتباه را فشار داده‌اند. این امر بعد از چند برنامه رفع می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بهره‌گیری از سیستم جدید به محدود شدن کارشناسان برنامه فوتبال برتر انجامید؟ گفت: این اتفاق نیافتاد؛ اما برخی کارشناسان با این سیستم با سرعت بیشتری خوگرفتند و برخی دیرتر به آن عادت کردند. درحال حاضر بیشتر از کارشناسانی استفاده می‌کنیم که با سیستم جدید کنار آمده‌اند. بقیه‌ی کارشناسان هم به مرور به این سیستم عادت می‌کنند.

تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی «فوتبال برتر» با اشاره به نظرسنجی از مخاطبان درخصوص عملکرد گزارشگران و در پاسخ به این پرسش ایسنا که چگونه بین درخواست مخاطب و تنوع بهره‌گیری از گزارشگران تناسب برقرار می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: مردم خیلی خوب می‌دانند که مثلا عادل فردوسی‌پور نمی‌تواند تمام مسابقات را گزارش کند؛ ما چند گزارشگر دیگر هم داریم و باید از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نظر مردم یکی از ملاک‌های انتخاب است و روی انتخاب ما تاثیر می‌گذارد، اما ملاک‌های دیگری هم وجود دارد. ما گزارشگران جدیدی هم داریم که به تناوب از آنها استفاده می‌کنیم. مردم ما فوتبال را می‌شناسند و در مورد گزارشگران هم منصفانه قضاوت و اظهارنظر می‌کنند. این‌طور نیست که چون یک گزارشگر را نمی‌شناسند امتیاز کمتری به او بدهند.

مهدی هاشمی درباره حضور خبرنگاران و کارشناسان مطبوعاتی در برنامه‌ی «فوتبال برتر» گفت: این بخش مورد استقبال مردم و خبرنگاران و اهالی رسانه قرار گرفته است.

تهیه‌کننده «فوتبال برتر» عنوان کرد: این خبرنگاران را از کانال‌های خاصی انتخاب می‌کنیم و با آنها ارتباط برقرار می‌کنیم. به عنوان مثال برخی از آنها سالیان سال است که در روزنامه‌های ورزشی مطلب می‌نویسند و شناخته شده هستند؛ اما در مجموع کانال خاصی برای انتخاب نداریم.

وی افزود: برخی از این افراد هم با ارتباط و شناختی که دوستانمان دارند به برنامه دعوت می‌شوند، اما این طور نیست که فقط خبرنگاران با تجربه را دعوت کنیم. ممکن است کسانی که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند نیز به برنامه دعوت شوند.

مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: پخش زنده تلویزیونی ملاحظاتی دارد و با کار در مطبوعات و خبرگزاری‌ها متفاوت است؛ به همین دلیل این ملاحظات را به خبرنگاران حاضر در برنامه توضیح می‌دهیم، ولی آنها را کنترل نمی‌کنیم.

وی در پایان گفت: در سری جدید به حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد اهدافمان رسیده‌ایم. مشکلاتی هم که داریم سخت‌افزاری است. هم‌چنین وقت ما در برنامه‌های مختلف ثابت نیست و این محدودیت وقت و تراکم برنامه‌ها در شبکه‌ی سه باعث می‌شود نتوانیم یک برنامه منسجم را برنامه‌ریزی کنیم. امیدواریم با راه‌اندازی شبکه‌ی ورزش، این مشکلات برطرف شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد