تفریح و سرگرمی

لطفا قهقه نزنید!! و با تمام وجود از این همه تنوع لذت ببرید

تفریح و سرگرمی

لطفا قهقه نزنید!! و با تمام وجود از این همه تنوع لذت ببرید

اخبار داغ متفرقه

 عناوین:

ـ بازگشت مرد ۱۰۰ ساله هندی به دانشگاه ..

ـ افتتاح نمایشگاه جیتکس۲۰۱۰ ..

ـ برنامه ریزی فناوری اطلاعات برای کتابخانه ها/در دو جلسه اموزش داده می شود ..

ـ مقایسه حداقل دست‌مزد در کشورهای مختلف ...

ـ افزایش امار سزارین در ایران ...

ـ به گزارش منتشر نشده از مرکز امار:در یک سال اخیر ۵۰۰هزار نفر بیکار شدند.............. 

. 

برای مشاهده  کامل خبر به ادامه مطلب بروید..

بازگشت مرد ۱۰۰ ساله هندی به دانشگاه : 

یک مرد ۱۰۰ ساله آزادی‌خواه هندی قصد دارد بار دیگر به دانشگاه باز گردد و ادامه تحصیل دهد.

به گزارش ایسنا) «بولارام داس» که یک مرد ۱۰۰ ساله هندی است، قصد دارد در دوره دکترای دانشگاه «گاندی» در شمال شرق ایالت «آسام» در هندوستان شرکت کند.

به همین دلیل، رسانه‌های دولتی این کشور او را کهنسال‌ترین دانشجوی این دانشگاه خوانده‌اند.

این مرد ۱۰۰ ساله که پیش از این به عنوان معلم، وکیل، قاضی و امین دادگاه فعالیت می‌کرده است، قصد دارد در رشته حقوق تحصیل کند.

به گزارش ایسنا‌ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی تلگراف، این مرد از آزادی‌خواهان هندوستان از استعمار انگلیس است.

افتتاح نمایشگاه جیتکس۲۰۱۰: 

سی‌امین نمایشگاه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات (جیتکس ۲۰۱۰) امروز (شنبه) در مرکز نمایشگاه‌های امیرنشین دوبی گشایش یافت.


به گزارش خبرنگار ایسنا در دوبی، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در دو مرحله افتتاح می‌شود؛ در مرحله نخست امروز بخش نمایشگاه فن‌آوری که شامل بخش‌های رایانه و لوازم جانبی آن می‌شود با حضور مسوولان محلی و مسوولان و مدیران شرکت‌های بین‌المللی شرکت‌کننده در این نمایشگاه گشایش یافت.


فردا هم بخش ارتباطات سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات افتتاح خواهد شد؛ این دوره از نمایشگاه جیتکس با مشارکت بیش از ۳ هزار ۵۰۰ شرکت از ۶۵ کشور جهان در مساحتی بالغ بر ۱۰۵ هزار متر مربع برگزار می‌شود.

برنامه ریزی فناوری اطلاعات برای کتابخانه ها/در دو جلسه اموزش داده می شود: 

 برنامه‌ریزی فناوری اطلاعات برای کتابخانه‌ها”در ۲ جلسه آموزش داده می‌شود

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران دوره آموزشی “برنامه‌ریزی فناوری اطلاعات برای کتابخانه‌ها” را ویژه پاییز و زمستان برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره که در دو جلسه 9 ساعته برگزار می‌شود این هدف را دنبال می‌کند که شیوه‌های استفاده بهینه از فناوری در کتابخانه ها را به متخصصان و دست اندرکاران کتابداری و امور کتابخانه‌ها آموزش دهد.

ایجاد مهارت در تدوین برنامه فناوری اطلاعات برای کتابخانه‌ها، طراحی ساختار تیم اجرایی برنامه فناوری اطلاعات برای کتابخانه‌ها، تحلیل محیطی کتابخانه‌ها، آشنایی با فناوریهای کاربردی در کتابخانه‌ها، روزآمدسازی برنامه فناوری اطلاعات کتابخانه‌ها، تدوین برنامه فناوری اطلاعات کتابخانه‌ها با استفاده از فناوری اطلاعات از جمله سرفصل‌های آموزشی این کلاس است که عمار جلالی منش تدریس آن را برعهده دارد.

 

دوره "برنامه ریزی فناوری اطلاعات برای کتابخانه‌ها" 27 مهر و ۲۳ بهمن در محل مدیریت آموزش  پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران واقع در خیابان انقلاب، تقاطع فلسطین، شماره ۱۰۹۰ برگزار می‌شود.
 
شرکت کنندگان در این دوره از تسهیلاتی چون تخفیف شهریه دوره‌های دیگر، بهره‌مندی از یکدوره آموزشی به صورت رایگان برای دارندگان پنج گواهینامه دوره آموزشی از پژوهشگاه، استفاده از مدارک تمام متن الکترونیکی (شامل ۱۰ مقاله فارسی، ۵ مقاله انگلیسی و ۵ کتاب الکترونیکی)، امکان استفاده از کتابهای موجود کتابخانه در محل پژوهشگاه، ۱۰ درصد تخفیف انتشارات، بازدید از کتابخانه و ارائه گواهینامه مورد تایید دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری تهران برخوردار می‌شوند.

 

اعضای انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران نیز از ۲۰ درصد تخفیف ویژه برخوردار خواهند شد

 

  مقایسه حداقل دست‌مزد در کشورهای مختلف:

 

 

 

 افزایش امار سزارین در ایران:

معاون درمان وزارت بهداشت از افزایش آمار سزارین در کشور طی سالهای اخیر خبر داد و گفت: حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد موارد زایمان در کشور به روش سزارین انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسن امامی رضوی روز سه شنبه در گردهمایی سیاستگزاران و ذی نفعان سلامت و زنان در وزارت بهداشت افزود: افزایش آمار سزارین در کشور علل زیادی دارد که می بایست آنها را مورد توجه قرار داد و بررسی کرد.

وی به رشد شاخص سن امید به زندگی در کشور طی سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: این افزایش شاخص نسبت به سالهای گذشته قابل توجه است به طوری که از ۵۹ سال به ۷۲ سال رسیده است.

امامی رضوی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در میان زنان نسبت به مردان ایرانی گفت: در سالهای گذشته سن امید به زندگی در زنان دو سال کمتر از مردان بود اما اکنون این اختلاف به نفع زنان تغییر کرده است. به طوری که سن امید به زندگی در خانمها ۷۳ و در آقایان ۷۱ سال است.

معاون وزیر بهداشت از افزایش شاخصهایی همچون سطح سواد، رشد آمار دانشجویان خانم و… به عنوان عوامل تاثیرگذار بر روی شاخص سلامت زنان یاد کرد و افزود: سلامت مادران و کاهش مرگ و میر مادران باردار در این سالها بیشتر مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته و برای آن برنامه های ویژه ای تهیه و اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه در سالهای نه چندان دور مرگ و میر مادران باردار در کشور ۱۴۰ مرگ در هر ۱۰۰ هزار زایمان بود، ادامه داد: با پیگیریها و تلاشهایی که صورت گرفت هم اکنون این آمار به ۲۴ مرگ در هر ۱۰۰ هزار زایمان کاهش یافته است.

امامی رضوی در عین حال از ثبت نشدن این آمار توسط سازمان جهانی بهداشت خبر داد و گفت: WHO این آمار را نپذیرفت و در نهایت با تلاش حوزه های بهداشت و درمان و روابط بین الملل وزارت بهداشت، این سازمان پذیرفت که آمار ۳۰ مرگ در هر ۱۰۰ هزار زایمان را در ایران منتشر کند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اقدامات جدید این وزارتخانه در زمینه مراقبتهای دوران بارداری در مناطق محروم و صعب العبور کشور اشاره کرد و افزود: برای مادران باردار در این نقاط تسهیلات زایمان تحت عنوان "طر پوشش زایمان ایمن" را اجرا می کنیم.

وی در همین زمینه ادامه داد: با شناسایی مادران باردار و موارد خطر زایمان به خصوص برای سنین بالای ۳۵ سال و همچنین مادرانی که بیماری زمینه ای دارند، آنها را از چند ماه قبل از زایمان به نزدیکی بیمارستانهای مجهز منتقل کرده و امکان زندگی آنها همراه با خانواده شان را فراهم می کنیم. 

 

به گزارش منتشر نشده از مرکز امار:در یک سال اخیر ۵۰۰هزار نفر بیکار شدند:

  گزارش آینده, بنابر یافته های مرکز دولتی آمار ایران، تعداد شاغلان بخش های مختلف اقتصادی طی سال ۸۸ تا ۸۹ تا حدی کاهش یافته که از حدود ۲۱٫۹میلیون نفر در سال قبل به۲۹٫۶ میلیون نفر در زمان حاضر رسیده است .

بر اساس گزارش نتایج طرح آمارگیری نیروی کار فصل بهار که از سوی مرکز آمار ایران انجام می شود، تعداد شاغلان در بخش کشاورزی در فاصله دو بهار ۸۸ و۸۹ بیش از ۶۰۰ هزار نفر؛ بخش صنعت بیش از ۳۴۰ هزار نفر و بخش خدمات اندکی بیش از ۲۸۰ هزار نفر کاهش یافته است.

کاهش تعداد شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی نشان می دهد نرخ فعالیت اقتصادی در کشور از ۴۰٫۵ به ۳۹ درصد رسید و این در حالی است که نرخ بیکاری از ۱۱٫۱به ۱۴٫۶ درصد در فاصله بین دو بهار سال های ۸۸ و ۸۹ افزایش یافته است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد