تفریح و سرگرمی

لطفا قهقه نزنید!! و با تمام وجود از این همه تنوع لذت ببرید

تفریح و سرگرمی

لطفا قهقه نزنید!! و با تمام وجود از این همه تنوع لذت ببرید

پوستر کمیاب تایتانیک فروخته شد!!

 

 

    

 

 پوستر کمیابی که کشتی تایتانیک را پشت به غروب نشان می‌دهد در بریتانیا به قیمت ۶۹ هزار پوند فروخته شد.  

به گزارش خبرآنلاین، این پوستر ۳۰ در ۴۰ اینچی براساس نقاشی اثر مونتاگ بلک طراحی شده و کشتی نفرین‌شده تایتانیک و کشتی همراه آن یعنی المپیک را در کنار هم در دریا نشان می‌دهد.

کشتی ۴۵ هزار تونی المپیک در پس‌زمینه دیده می‌شود در حالیکه تایتانیک در زمینه و در حرکت به سمت افق کشیده شده است.  

 

دستور طراحی این پوستر از سوی «وایت استار لاین» پیش از غرق شدن تایتانیک بر اثر برخورد با کوه یخی در تاریخ ۱۵ آوریل سال ۱۹۱۲ داده شده بود. در جریان این حادثه یک هزار و ۵۲۰ نفر جان خود را از دست دادند.

این طراحی لیتوگرافی تنها پوستری است که المپیک و تایتانیک را در کنار هم نشان می‌دهد و در طول ۱۰۰ سال در کمال مراقبت نگهداری شده است.

پوستر تایتانیک روز شنبه در حراجی «هنری آلدریج و پسر» در ویلتشایر در جنوب غربی انگلستان به قیمت ۶۹ هزار پوند، یعنی دو برابر قیمت تخمین‌زده شده ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار پوند فروخته شد

 

 

همچنین در این حراجی خاطرات دست‌‌اول یکی از مسافران این کشتی نیز به فروش رفت. لارا میبل فرانکالتی نوشته است صدایی «مهیب» شنیدم و صدای «جیغ و فریاد» مسافران در حال غرق‌شدن بلند شد. این متن به قیمت ۲۳ هزار پوند به فروش رفت.

کارت پستالی دردآور نیز که توسط یکی از مسافران غرق شده کشتی که تمام خانواده‌اش نیز سوار بر کشتی بوده‌اند به قیمت ۱۳ هزار و ۸۰۰ پوند فروخته شد.

جیمز کامرون براساس این حادثه غم‌انگیز فیلم عاشقانه «تایتانیک» را با بازی لئوناردو دی‌کاپریو و کیت وینسلت در سال ۱۹۹۷ ساخت که برنده ۱۱ جایزه اسکار و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما شد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد