تفریح و سرگرمی

لطفا قهقه نزنید!! و با تمام وجود از این همه تنوع لذت ببرید

تفریح و سرگرمی

لطفا قهقه نزنید!! و با تمام وجود از این همه تنوع لذت ببرید

مکاشفات نوروزی

طنز- محمد رضا شهبازی:

سخنان جناب معاون اول رییس جمهور که طی آن مشکل فلسفی چگونگی ضبط اعمال توسط ملائکه حل شده بود، نشان داد که ارایه نظرات کارشناسانه در حیطه دین امری همگانی بوده و اختصاص به افرادی خاص ندارد. این بیانات البته موجب شد تا جمله کفار و منافقین که تا به حال بر اثر این شبهه به مخالفت با اسلام پرداخته بودند، متحیر شده و در حالی که شیون می کشیدند از اعمال خود توبه کنند.

این مسأله در کنار در پیش بودن نوروز که دست شیطان در آن محکم بسته است، موجب شد تا سایر مقامات نیز به ارایه دیدگاه‌های فلسفی، مذهبی، نوروزی خود در مورد موضوعات مختلف بپردازند که موارد زیر، بخشی از آن‌هاست:

یکی از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری:

دور شدن انسان از ملکوت همه اش تقصیر شیطان است. اگر شیطان نبود، انسان آسمانی می‌شد. بنابراین بسته بودن دست شیطان در نوروز موجب نزدیک شدن آسمان و زمین در این ایام می‌شود و به دلیل نزدیکی بیش از حد زمین و آسمان است که گاهی هواپیماها با زمین برخورد می کنند. مطالعات نشان داده است که نزدیک شدن زمین و آسمان، بعد از خلبان و نقص فنی، بیشترین علل سوانح هوایی را تشکیل می دهد و جالب آن است که در این مورد هم مثل دو مورد دیگر نمی توان بعد از سقوط کسی را محاکمه کرد.

یکی از مسئولان توهین به شأن مجلس (مشهور به علی مطهری):

نوروز زمان خوبی است که همه کینه ها را فراموش و دل‌های خود را از هر بغض و خصومتی خالی کنیم تا کینه دانمان حسابی جا باز کند. بعد وقتی که جا بغضی‌مان حسابی جا باز کرد، می توانیم تمامش را پر کنیم از بغض و نفرت از رییس جمهور. همچنین پیشنهاد می شود مبدأ تاریخ نگاری ما از شمسی خورشیدی به شمسی توهینی تغییر پیدا کند و 13 خرداد هر سال نیز به عنوان اولین روز این سال شناخته شود تا هیچ گاه خاطره جنایتی که در مناظره ها صورت گرفت از ذهن ها پاک نشود. امسال سال دوم شمسی توهینی است و احمدی نژاد هنوز زنده است. آه ای خدای... ما را ببخشای...

یکی از مسئولان ایجاد سوال برای مردم در مورد قوه قضاییه (معروف به فائزه)

نوروز، وقت نو شدن است، وقت سبز شدن طبیعت. و انسان باید در همه ابعاد نو شود. از نو بخورد و همچنین چیزهای نویی را بخورد. من تا به حال فکر می کردم که تنها ساندویچ است که خوردن آن انسان را در رسیدن به اهدافش کمک می کند اما حالا فهمیدم که فحش خوردن از آن هم تاثیرش بیشتر است. از این رو در سال جدید به جای ساندویچ خوردن و لباس از هفت تیر خریدن و پوشیدن می خواهم فحش بخورم و لباس دخترکان محجوب را بدزدم و بپوشم. من حتی اگر پایش بیفتد، حاضرم هر چیز دیگری را هم بخورم تا جهان سبز شود.

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال:

برخی فکر می کنند که انتخاب نشدن مربی تیم ملی تقصیر ماست، در حالی که این ما نیستیم که مربی را انتخاب می کنیم بلکه این مربی است که ما را انتخاب می کند. ضمنا چگونه می توان در آستانه نوروز به انتخاب مربی دست زد، در حالی که همین امروز و فرداست که سال تحویل شود و سالی دیگر ورق بخورد و اصل مثبت آفرینش اجرا شود. آن‌وقت اگر مربی انتخابی ما هم نا غافل ورق خورد، شما جوابش را می دهید؟

یکی از مسئولان لجن مال کردن حیثیت روشنفکری در جهان(معروف به رهنورد)

فرمود ما انسان‌ها را از اقوام مختلف قرار دادیم تا از هم باز شناخته شوند. ولی من فکر می کنم که اقوام مختلف حتی برای این است که کاندیداها هم از هم باز شناخته شوند. امیدوارم سال جدید فرصتی باشد تا من، به عنوان روشنفکر ترین زن ایرانی بتوانم جواب سوالات غامض خودم را پیدا کنم. آخر من در سال گذشته توانستم بفهمم چگونه ممکن است لرها به فرزند خودشان رای ندهند اما هنوز نفهمیده ام چگونه ممکن است لرها به داماد خودشان رای ندهند؟ شما می دانید؟

یکی از مسئولان اتخاذ سکوت در فتنه ها

نوروز به این خوبی، بهار به این قشنگی، همه چیز سبز، همه چیز خوشگل، هوای دلپذیر، نم نم بارون، حیف نیست با هم دعوا می کنیم. بیاید با هم دوست باشیم. یک کم شما کوتاه بیا یک کم هم اون کوتاه بیاد. شما بگو من اشتباه کردم، اون حرف ها رو زدم، اونم بگه من اشتباه کردم هی بیانیه نوشتم. حالا که دیگه دست شیطونم بسته است دیگه بهونه ای برای دعوا نداریم! فرشته ها که رو شونه هامون نشستن می بینن و می نویسن بعد هم با یه چیز قد ناخون می اندازن رو دیوار و همه می بینند؛ رسوا می شیم میره پی کارش ها! خدا این‌قدر آدمای مهربون رو دوست داره. با هم می ریم سیزده به در، والیبال بازی می کنیم. کباب می خوریم. انقدر خوش می گذره. آفرین با هم دوست باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد